måndag 6 juli 2009

Uppkopplad!!

Sitter i en rött litet hus halvvägs ut i skogen i södra Lappland - och jag är uppkopplad! Låt vara att uppkopplingen är lite nyckfull. Vi åkte norrut igår. Valde bort E4:an och tog småvägar via Bollnäs, Järvsö, Ånge (var tvungen att kolla lite på kraftverksdamm jag jobbat lite med...), Ragunda, Sollefteå, Junsele och tillsist Fredrika. Det tog bara ungefär dubbelt så lång tid... och var en 25 mil längre. Ett par mil och en halvtimme får i och för sig skyllas på en felkörning på grund av kraftverkstitten.... Nästan ingen trafik och vacker landsbygd, så det var värt hela omvägen. Nå, hem blir det nog snabba vägen ;-)

Vi har blivit lovade regn under några dagar framöver, så jag hyser stora förhoppningar att komma långt med mina projekt!

4 kommentarer:

  1. Skönt att veta att du är uppkopplad!

    SvaraRadera
  2. Uppkopplat här med! Och jag har hunnit botanisera lite bland mammas garner och börjat på en liten virkad flugsvamp. Jag glömde naturligtivs stoppningen hemma så jag får se om mamma har någon sådan också, annars får jag väl slutföra mina verk när jag kommit hem. Det känns lite onödigt att köpa en ny påse stoppning när den jag har hemme kommer att räcka till typ en halv miljon amigurumis...

    SvaraRadera
  3. Var dammen snygg förresten? ;-)

    SvaraRadera