lördag 2 juni 2012

Garn- och tebyte



För första gången har jag deltagit i ett byte hos stickamera och det blir garanterat fler gånger. Detta var vad som damp ner i min brevlåda från finland. Tack!! Garnet hade nog inte kunnat bli bättre. Precis så där björklövslikt som jag funderat på ett tag och en stickning är redan på gång. :-) Lakritsen är förstås redan slut och jag har hunnit starta på flera av teerna. Just kammommillteet är jag ruskigt tacksam över för det har räddat min hals under dunderförkylning. Ett paket helt rätt i tiden kan man säga. Jag är jätteglad över paketet jag fått och jag hoppas att den som får mitt paket inte blir allt för missnöjd. Det kan vara svårt det där med att pricka rätt när man inte känner varandra, men detta var helt klart en fullträff.

5 kommentarer:

  1. Vad spännanade! Hur går sådant till? Berätta mer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På stickamera.se finns det en flik "byten". Där kan man anmäla sig till byten med varierande teman och sen får man en byteskompis att skicka till. :-)

      Radera
  2. Hej! Tyvärr var där inget kort i paketet men nu har ju gåtan löst sig ändå. Teet har jag hunnit dricka två koppar av än så länge och bjudit på en. Vi båda gillade det. Alpacka garnet blir nog en mössa till mig. Silkegarnet ser spännande ut. Var har du köpt det? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Silket kommer från en liten garnbutik i Upplands Väsby. Jag gissar att det är ett gammalt lager. Jag köpte lite till mig också som jag tänkte använda som kant på sjal eller liknande.

      Radera
  3. Vad roligt att du tyckte om det! Som du skriver är det ju alltid lite svårt att skicka något till någon man inte känner, men samtidigt tycker jag att det är jätteroligt att få paket! Jag har nog deltagit i över tjugo byten, det är lätt att bli beroende...

    SvaraRadera