lördag 14 september 2013

Mittisommarvantar


En helg i slutet av semestern hade jag turen att träffa både mina underbara släktingungar och våra härliga tidigare grannbarn. Den här Ebba gav jag ett par vantar och ville passa på att fota. Ebba hinner göra allt på en gång. Studsa studsmatta, tappa framtand, göra cirkuskonster och modella. Vilken avundsvärd energi.





Och här fick vi en stillsamt innehållsrik och efterlängtad dag vid Femörehuvud intill Oxelösund. Lova kombinerar sommar och vinter på ett naturligt sätt.



Vantarna är stickade i det ekologiska garnet Lappland, ett mycket trevligt och mjukt garn tycker jag. Lite mönster på uppviket i enkla öländska, eller kanske universella, bårder.

Det roliga med de här unga damerna är att de uppvisar uppriktigt intresse för stickning, inte bara att få vantar utan att själva lära sig hantverket. Det tycker jag själv är fascinerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar