söndag 16 november 2014

Mary och Susan

I maj var jag till London på en studieresa med jobbet. Förrutom att titta på dammluckorna vid Thames barrier och annat spännande, gjorde jag och Cathrine två avstickare till Loop i Islington. Vid ett av tillfällena köpte jag två härvor härligt, ljuvligt (och dyrt!) garn från Madelinetosh. Insåg när jag kom hem att det blå garnet inte skulle räcka riktigt hela vägen, så det vara bara att beställa en härva till (tack och lov för internet!).

Samtidigt köpte jag mönstret till sjalen Brown-Eyed Susan. Min Susan blev dock blåögd och syns till höger i bild. När jag var klar hade jag trots allt fortfarande garn kvar. Så pass att det räckte till ytterligare en sjal. Mönstret till den heter Mary's shawl och finns i en bok jag köpte i somras, One-Skein Wonders.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar