fredag 13 maj 2011

För blått för Sarah

Det här inlägget skrev jag och la ut redan igår kväll, men det försvann ut i cyberrymden. Hoppas marsianerna kan läsa och förstår sig på det här med garn.

Jag har beställt garn rätt många gånger vid det här laget, och det har alltid gått bra - utom när jag beställde garnet på bilden. Enligt butiken var det melerat i svart och grått, men när jag väl fick det i min hand var det snarare dovt blått och grått. Vackert, men inte alls det jag hade bespetsat mig på. Garnet är det underbara handfärgade och fairtrade Silk blend från kvinnokooperativet Manos del Uruguay. Nog kan jag sticka i blått garn - det har hänt förut - men här tar besvikelsen över och dödar lusten. För varje maska jag stickar hinner jag tänka "det är för blått" och då blir det ju inte roligt att sticka. Bara att hoppas att det dyker upp någon som vet att uppskatta färgen bättre än jag.

1 kommentar:

  1. Färgen skulle som sagt passa mig ypperligt och garnet är underbart, men jag är rädd att den är lite för spräcklig för mig....

    SvaraRadera