lördag 28 maj 2011

Mer lingarn

"Åh, är det ett par bikinitrosor?" frågade sambon med ett tveksamt leende och skräckblandad förtjusning när jag visade honom den här bilden. Nej, det ser väl vem som helst att det är en SJAL!
Det här mönstret svor jag en hel del över innan det gick upp ett liljeholmens och allt bara flöt på. Och nog är det lite fel i femte mönsterrapporten (där trillade det nog en tår till och med), men vad gör väl det, jag fullkomligt älskar sjalen. När jag till exempel ska träna mig på att ha vit blus (annars är det mycket svart här) får den här sitta som en trygghetsgivande snuttefilt om halsen. Den är stickad i lin från Yll och tyll (även mönstret är därifrån). Nu har jag mer lingarn på ingång (tack vare Jenny), så det kan nog bli en till.

1 kommentar:

  1. Jättefin! Vi får väl se till att få en garnöverlämning snart.

    SvaraRadera