lördag 3 september 2011

Premiär för bakluckeloppis

När jag tänker tillbaka på våren, förstår jag inte hur den gick till. Ett helt omöjligt pussel lades (och lades inte) med massor av jobb, massor av pendling och massor av fotboll. Plus möten, skolträffar och allt det där vardagliga. Nej, nu så här i september begriper jag det bara inte.

Så plötsligt, mitt i alltihop dök ett förslag om bakluckeloppis upp. Till min egen förvåning hade jag med vändande mail anmält mitt intresse som organisatör. Och det är ju konstigt det där med ideellt arbete. Trots att det tar tid och ork, så ger det ändå alltid mer energi tillbaka. Vi hade ett fantastiskt roligt samarbete och fann många okända egenskaper och talanger bland föräldrarna. Mer än 50 bilar kom.Platsen var ju given. Bromstens IP är en slumrande storstadsdiamant. Stora ytor nedanför den pampiga Ellen Keyskolan, ett nymålat litet kafé och en lummig oas vid föreningshuset. Som gjort för folkfest.
Korvspadet hölls varmt och det luktade lagerblad och pepparkorn. Alla föräldrar hade bakat mängder av kakor.
Våra killar, Bromstens 03:or (länk) hade det mysigt i skuggan.
Och mängder av grejer bytte ägare den här förmiddagen.
Riktigt fyndläge för kläder och leksaker.
Och vem vill inte ha en ny skogarderob eller grönskande trädgårdshörna?
Här fyndade vi själva ett Guitar hero, som visade sig fungera! Och i flera bakluckor fanns textila gruvor, vilka jag öste ur och om dem kommer jag att berätta mer i nästa inlägg.

Söndagen den 2 oktober är det dags för nästa bakluckeloppis i Bromsten, (länk).

3 kommentarer:

  1. Ja, ibland går det fortare än vad man egentligen kan hantera. Maj är en sådan månad. Jag vill minnas att jag ville gå på er loppis, men inte hann...
    Jag har faktiskt en kasse loppisgrejor, kanske man skulle boka in 2 oktober...

    SvaraRadera
  2. Ni gjorde ett bra arrangemang och med det fina vädret så blev det ju perfekt. Det var fina bilder som du har tagit. Man blir sugen att gå på en ny loppis i oktober.

    SvaraRadera
  3. Bakluckeloppisen i Bromsten var jättetrevlig! Bra organiserad! Och vad skönt att få lite mer utrymme i garderoberna! Vi kommer gärna och handlar i oktober...

    SvaraRadera