måndag 19 mars 2012

Cocoon igen och igen

Det blev ett par vantar till slut, och så bra att jag genast gav bort dem i födelsedagspresent till den lilaälskande Eva-Karin (alias Linneaskariskulla).

Men så har garnet också gjort en resa. Först är det felköpt. Jag trodde jag hittat ett garn som Sarah gjort fina halskragar i. Jag gjorde ett försök och eftersom cocoon är så snabbstickat hann jag inte hejda mig förrän kragen var nästan färdig. Men den blev sladdrig, så jag rev upp. Provade att sticka en sjal och eftersom jag stickade fort trodde jag att garnet skulle räcka. Men nej. Så jag rev upp. Och så fick det bli ett par vantar. Och det visade sig vara perfekt, varma och mjuka, till min egen förvåning.

Knappa två nystan kvar och eftersom jag är inne i en feng shui-period, ska allt nu användas. Så jag fortsatte med ett par vantar till och skarvade in lite annat garn för att få det att räcka. Men det blev liksom inte så roligt med ett hårt bomullsgarn i mudden. Så dessa har jag nu också rivit upp.

Att sticka allt fyra gånger är ju också ett tips för den som vill hålla garnbudgeten i schack.

4 kommentarer:

  1. Det är ju skönt att du håller dig sysselsatt ;-)
    Jättefina blev de!

    Vi borde ta och ha en restgarnsjunta, där alla tar med sig restgarner, och så byter vi kombinerar ihop :-).

    SvaraRadera
  2. Det måste ju i alla fall vara ett väldigt hållbart garn som tål alla dessa upprepningar. Men stickar man av samma garn hela tiden blir det inte mycket feng shui i garnhyllan. Finfina vantar!

    SvaraRadera
  3. Jag kontrar med att visa färdiga vantar nr 2 snart!

    SvaraRadera
  4. Det tror jag säkert! Med din produktionshastighet kanske det är tur att du återvinner garner ibland. Heja!

    SvaraRadera