måndag 7 maj 2012

Säsongsskifte

I helgen var juntan på utflykt till Vaxholm. Det blev en händelserik helg på många sätt, men vi berättar gärna mer om den när vi samlat ihop lite fler bilder. 

På en förmiddagspromenad genom den lilla idyllen fick min sjal lägga sig ner och posera bland penséer och pelargonier i vårens färger.

Detta är ett sant restgarnsprojekt, förutom ett nyinköpt magic ball-nystan, som lever sitt egna lilla liv och uppträder som det har lust med. Annars är det garner jag har kochenillfärgat för säkert mer än 20 år sen och det blå är en rest mohairgarn från samma epok. Den blev lite tufsig i kanterna av alla fästade trådar och därför fick den en spetskant, också den i ett melerat växt(-eller djur)färgat nystan, som jag skrev om här kring jul.
Sjalen är en sån där snäll sak som stickar sig själv eftersom det är så roligt att byta färg hela tiden. Mer än hälften blev klar under en julbilresa från Västervik till Stockholm (och nej, det var inte jag som körde).
Den har fungerat som halsinlindning mina tidiga pendlarmornar men säsongen sjunger nu på sista versen. Här får den i alla fall vara med och fira in våren med en väldigt trevlig glassöverraskning från en av Vaxholms pärlor: Glass på hörnet.

2 kommentarer:

  1. Det ser ut som om det blev en choklad och saffran för dig med till slut, men kanske Hörnets?

    SvaraRadera
  2. Passion- och mangosorbet är den gula om mitt minne är att lita på.

    SvaraRadera