lördag 22 februari 2014

Två mössor

Idag skiner solen och det känns som att det är evigheter sen sist. Så jag passade på att fotografera mina två senaste alster.


 Den rosa mössan skulle egentligen vara till äldsta dottern. Planen var att den skulle sitta tätt om öronen och inte flärpa upp när det blåser. Det målet nåddes - men den blev lite för liten. Eftersom rosa inte tillhör lillasysters favoritfärger, så ska den få flytta till en kompis dotter istället. Mönstret heter Excess och finns på ravelry. Stickade den i M&K Fame trend, ett lite tunnare garn än vad som rekommenderades, så där är nog svaret på varför den blev en storlek för liten. Ska nog göra ett försök till, för det är ett väldigt trevligt mönster (Tack för tipset Hanne!).

Den bruna mössan har jag stickat till mig själv i ett garn som jag just nu inte kommer ihåg vad det heter, men det är en blandning av silke och alpacka. Den, å sin sida, blev aningen stor, men det kan jag leva med. Får låta bli att använda den när det blåser storm helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar