onsdag 18 februari 2015

Freia

Som jag berättat tidigare, var jag till London på studieresa med jobbet i våras. Jag och Cathrine passade då på att göra en avstickare till Loop i Islington. Många ljuvliga garner och härlig atmosfär. Köpte bland annat två nystan av ett garn som heter Freia.



När jag köpte garnet hade jag en vag tanke på en löskrage, men när allt kom omkring kände jag inte riktigt för det. Började istället på en sjal, men när jag kommit en bit insåg jag att garnet inte skulle räcka. Enmeterssjal har jag provat sticka förr - och de är inte så användbara. Bara att repa upp och hitta på något annat. På ravelry hittade jag en halsduk jag gillade, Turvids "One row lace scarf". Började glatt, men garnet var lite för fluffigt, så mönstret försvann. Repa upp. Ändå inspirerad av Turvid, ändrade jag mönstret lite, och se där - äntligen nöjd. Och nu är den klar.



Jag har inte hunnit blocka den än, men ville passa på att fotografera i det soliga, fina vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar