fredag 18 september 2009

Toppig vintermössa

Hemma med en krasslig dotter, och då bidde det en mössa. Tanken var väl att jag skulle ha den själv, men vi får väl se vem som hinner först på morgnarna... Får väl sticka en till.

Mönstret kommer från Nina Sagulin, och garnet köpte jag på hennes stickcafé i söndags, Colinette point five. Men det här med att fotografera rött är inte lätt. Tycker att den ser tomteröd ut på bilden. I verkligheten är färgen en ganska mörk vinröd.

Hemma idag också, och nu ska jag sticka halsduk!

4 kommentarer:

  1. Det ser onekligen ut som om den passar henne oförskämt bra... Den blev verkligen fin!

    SvaraRadera
  2. Superfin!!
    Så där snygg skulle jag också vilja vara i mössa!

    SvaraRadera
  3. Ja, ungen kan vara glad att hon inte ärvt hur jag ser ut i mössa....

    SvaraRadera
  4. Jag skulle heller inte släppa den om jag var hon ;-) Vi kanske måste starta en fotojunta också och lära oss fotografera våra alster...

    SvaraRadera