söndag 18 oktober 2009

Arg

Ja, nu är jag arg. Nu får det vara nog! Vad är det jag är så arg på? Jo, LUDDANDE GARN. Närmare bestämt Puddel. Jag vet att jag är lite känslig mot luddande garner, men det här var ju extremt. Jag har köpt på mig en del, inte dyrt, så jag går inte i konkurs för det här. Inte ekonomisk i alla fall. Och så stickade jag en snygg väska i det mörkgrå garnet (jättefin färg). Tovade skapelsen. Det blev ju bra. Formmässigt och så alltså. Men LUDDET! Tvättmaskinen proppfull med ludd. Eller rättare sagt hår, för det här garnet släpper ifrån sig hår. Jag har skakat den, låtit den hänga ute i halv storm, jag har dammsugit den och tänkt att NU ska det väl lugna ner sig, plockat hår för hand, min tålmodiga mamma har rollat den med klädvårdsrulle, men hårandet har inget slut! Nu har jag faktiskt slängt de nystan jag hade kvar, så det känns lite bättre.

3 kommentarer:

  1. Hur i hela friden kan den ludda när den är tovad? Blä! Om den fortsätter ludda så försvinner ju hela väskan tillslut...

    SvaraRadera
  2. Ludd kan man klara sig utan! Och jag undrar som Nina - hur ludda när den är tovad?
    Stod och höll i puddel när jag köpte garn sist, men hejdade mig (blev tillräckligt dyrt ändå....). Tur.

    SvaraRadera
  3. Ja, då är vi tre som trodde att luddandet skulle gå över efter tovning i maskin! Att den skulle ludda medan jag stickade var ju rätt klart, det kändes på själva nystanet, men jag tänkte hela tiden att tovandet liksom skulle binda ihop fibrerna tillräckligt. Jaja, det kanske slutar så småningom. Men det var tillräckligt irriterande för att jag inte ska ge mig på det garnet igen.

    SvaraRadera