torsdag 15 oktober 2009

Min första mössa och halsduk NÅGONSIN!


Det är ingen vidare bild, men jag var ju bara tvungen att dela med mig av min stora seger! Efter lite strixande och fixande är min halsduk och mössa klar. Mönstret till halduken är ju improviserat och den blev rejält tjock så jag får hoppas på en kall vinter ;-) Mössan fick jag ändra mönstret lite på för att jag inte skulle se alltför töntig ut i den. Nu ser jag bara lite töntig ut.
Nu måste jag ta mig samman och sätta ihop resten av mina amigurumisar innan jag får hitta på något med det vackra garnet jag köpte på Syfestivalen.

3 kommentarer:

  1. Ser jättefina ut! Jag gillar den där blå färgen.

    SvaraRadera
  2. Tror du blev bönhörd - för kyla har vi gott om redan nu! Har du invigt kreationerna? Fina! Härligt rutmönster på halsduken.

    SvaraRadera
  3. Jo, den blå färgen är en favorit just nu. Jag har en del kläder i den färgen också.
    Halsduken är redan välanvänd, men mössan använder jag bara när det är mörkt ute (som typ när jag gick hem från en fest kl 1 i lördags natt). Men jag börjar fundera på att ge mössan en liten blomma också. Det kan nog liva upp. I mönstret skulle det vara dinglande bollar, men jag var inte så sugen på det.

    SvaraRadera