lördag 31 oktober 2009

Granar på g


Det här är en stickning som jag har hållit på med rätt länge nu. Eventuellt har jag visat den tidigare. Då får ni ha överseende. Det är granar i öländsk ull, skiftande grön naturligtvis, vad blir det annars för granskog? Garnet är vackert om än lite vasst, så det blir nog ingen halsduk man virar runt halsen direkt utan hellre har runt kappkragen eller så. Nu har jag bestämt mig för att den ska bli färdig innan jag börjar med något annat, tror jag i alla fall ;o). Mönstret har jag tagit från Stickhandboken, och det är riktigt trevligt, men kräver koncentration. Det blir lite som meditation att sitta med det här arbetet. Och sånt ska ju vara bra.

2 kommentarer:

  1. Men det blir väl bra att sticka på lite granar så här när vi lackar mot jul. Garnet verkar hemskt läckert.

    SvaraRadera
  2. Ja, och så ser jag att fotot är suddigt, måste vara dimma över granskogen...

    SvaraRadera