söndag 21 februari 2010

Sommar och vinter



Så här mitt i djupaste vintern började jag desperat att tänka på sommaren. Och så tog jag och stickade den här smala saken i bomull och lin som nog blir lagom att vira löst runt halsen en sommardag när ylle känns stickigt. Den är stickad med två hålvarv, mycket trevlig och snabb stickning. Ska nog ta och tvätta den så den jämnar till sig.
************
Sen insåg jag att det nog är ett tag kvar på vintern och stickade Nina Sagulins bubbelmössa som jag länge varit sugen på. Garn fanns ju liksom hemma...

Tänkte att den skulle bli bra till yngsta dottern, men hon vill inte ha den för det är inget häng därbak. Jag som trodde att hon inte ville ha häng hade stickat den lite kortare än vad mönstret sa. Jaja, det var i allafall väldigt roligt att sticka bubblor!

3 kommentarer:

  1. Jag ber genast om ursäkt för den usla layouten här. Får inte till det snyggt, och med tanke på att mitt Internet slocknar typ närsomhelst så har jag inte riktigt ro att fundera så mycket.

    SvaraRadera
  2. Men nu har du fixat till det! ...eller har det fixat sig självt...?

    SvaraRadera
  3. Mnja, jag lyckades fixa till så det blev så här i alla fall. Borde nog egentligen börja om från början, men det får vara. Jag saknar klipp-och-klistra-funktion när man redigerar. Finns det? har jag missat det?

    SvaraRadera