torsdag 13 maj 2010

En färdig trekantssjal

Ett sista alster i vinterns favoritgarn Cashmere Island från Noro (kragar i samma garn men annan färg hittar du här och här). Ett mjukt yllegarn som inte alls sticks. Färgerna på den här var dock inte riktigt "mina", så den kommer att få leta sig ett annat hem. Jag avslutade med att virka en stadig och lite volangig kant i svart mohair runt, och det blev jag nöjd med. Jag blir allt mer förtjust i virkade kanter, det är en fin avslutning. Lite som när man har lagt golv och sätter dit socklarna.

2 kommentarer:

  1. Det här garnet tycker jag är fantastiskt fint. Har du dokumenterat mönstret till löspolon? Det kanske kan bli årets strandstickning ...

    SvaraRadera
  2. Ja! Att mitt i vintern få ta fram en löspolo med lite sand i! Kanske den också magasinerar en del av solvärmen...

    Kan förresten meddela att den här sjalen fick flytta hem till min mamma som tyckte att den var fin.

    SvaraRadera