tisdag 10 augusti 2010

Impulsköp

Jag var på antikmarknad (tokstor loppis) i Rättvik i juli där jag gick och suktade efter en massa prylar, men pengarna låg kvar i fickan. Precis när det var dax att gå hem såg jag denna knyppeldyna liksom tala till mig. Jag har aldrig knypplat, aldrig tidigare tänkt tanken att någon gång knyppla, inte heller tror jag att jag skulle ha användning för några knypplade spetsar. Trots detta känner jag mig fortfarande tokigt nöjd med mitt inköp. 200 kr betalade jag för grejer i allra bästa skick, hur skulle man kunna låta bli? Nu ser jag fram emot att få lära mig något helt nytt. Har vi någon i juntan som har koll på denna konst? Jenny har lovat att bidra med det hon kan ha kvar i minnet sedan högstadiets testknyppling...

3 kommentarer:

  1. Korsning, vridning, korsning, vridning...
    Nu har du verkligen något att göra!

    SvaraRadera
  2. Du ser ju ut att ha ett förelägg! Det är väl bara att försöka göra likadant ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag är stum av beundran inför din entusiasm och mångsidighet! Har absolut ingen aning om hur knyppling går till, men tittar gärna på när ni testar!

    SvaraRadera