torsdag 19 augusti 2010

Kofta från Dala-Floda

Just när jag höll på med ett annat bildprojekt, hittade jag fotot från förra sommaren som jag trodde var försvunnet. Här är min mamma i en kofta av Våhlstedtsgarn, inköpt på plats i väntan på en kräftskiva i Dala-Floda. Det blev ett hastigt köp, för i granngården rustades till riktigt dalabröllop och det var inget någon tänkte missa. Men jag bestämde mig ganska snabbt för detta garn och ett berg gårdsplockad broccoli i gårdsbutiken.
Modellen är väldigt snabbstickad. Härvan som blev över ska jag berätta mer om i nästa inlägg.

4 kommentarer:

  1. Våhlstedts garn är ett av mina favoritgarner, så pass favorit att jag skulle kunna tänka mig att sticka en kofta i det. Och färgen du valt till din mamma är ju helt underbar. Hur många härvor gick det till en kofta?

    Men vilken cliffhanger, får man verkligen avsluta ett blogginlägg sådär?

    SvaraRadera
  2. Regnig och kall lördagmorgon. Och så en sån underbar bild när man slår igång datorn! Solen tittade fram på en gång :-)

    SvaraRadera
  3. Jag ska sticka en kofta till mig själv i detta garn. Funderar på att ge mig på Tant Koftas uppifrånochnermönster men vet inte hur många härvor det går åt. Kan rekommendera en helgutflykt till Dala-Floda. Det är så lagom långt att åka och fantastiskt på förhösten i skördetid. Våhlstedt, värdshuset, älven och Flosjön, Och Leksand med Jobs, utsikten och ett kafé på toppen. Ja, det är härligt!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag tycker hon är kalasfin, lilla mamma.

    SvaraRadera