onsdag 22 september 2010

Förläng sommarkänslan


Det börjar bli lite höstruggigt. Imorse var det mörkt när jag cyklade till pendeltåget. Då är det härligt att tänka att sommaren var fantastisk. Midsommar till exempel. Den firade vi på denna genuint vackra fäbod i Dala-Floda. Just här planeras för midsommarstångsresning vid Flosjön några hundra meter längre bort. Stången ligger redan klädd och det ni inte kan veta, men som jag minns, är att i granngården satt spelemännen och övade och sjöng och ljudet spred sig över fäbodgatan, gärdsgården och syrenhäcken.

Vi har 52 minuters paus i programmet mellan midsommarlunch, lekar och kvällsfirande. Jag passar på att vira upp ett nystan och njuta av ett Dalarna helt på topp.

2 kommentarer:

  1. Det ser verkligen genuint ut med furu, golvur, allmogetextilier, björkar och falu rödfärg! Alla attribut, liksom. Och så en nystande Cecilia - varför inte? Härligt!

    SvaraRadera
  2. När man lessnat på att bara drömma sig tillbaka rekommenderar jag en vända till framtidens land...en härlig lite grå kall novemberdag när man kokar sig en kopp te, tänder lite värmeljus och får plocka fram sin stickning. Det är också livet tycker jag och ser med njutning även fram emot höst och vinter (med mycket snö)! Hälsningar Lööw

    SvaraRadera