onsdag 15 september 2010

Bubbelmössa med häng

Nu är den klar, den lilla bubbelmössan! Blev ju något mindre än jag hade tänkt, men dottern ville gärna ha den, om den bara fick lite häng. Nu är det bara att vänta på lite kallare väder.

Stickade tills garnet var slut och drog i hop. Blev precis lagom. Mönstret är från Nina Sagulin och den är stickad i Eskimo. Sarah har stickat originalutförandet i vinrött tidigare. Väldigt sugen på en egen, så det blir nog till att shoppa lite mer garn - och kanske en egen sticka (tack för lånet Sarah!).

1 kommentar:

  1. Ja du, häng blev det ju! Men jag förstår fortfarande inte hur den kunde bli så liten för dig. Min vinröda är mindre än originalet, men däremot har jag gjort en vit enligt mönster, förutom att jag var feg på slutet och maskade av lite för tidigt, så den mössan väger bara 78 gram. Men den är ju betydligt större än din. Mysko. Verkligen mysko. Men fina är de alla tre! Och det är ingen stress med stickan, låna den ett tag till du om du vill.

    SvaraRadera