söndag 5 september 2010

Sammanställning

Igår blev jag äntligen färdig med min plommonfärgade rutmönstrade halsduk (uppe till höger). Jag började på den under vår juntaresa i mars, och nu tog garnet slut och den hann bli ca 170 cm lång. Jag är mycket nöjd med den. Garnet är från Rowan, underbart mjukt och lite lagom ulligt. Tidigare i somras stickade jag även en väska (uppe till vänster). Den blev rätt sladdrig efter första tvätten, men påhejad av Cecilia och Jenny vågade jag köra den en omgång till i maskinen. Det blev mycket bättre. Nu väntar den vara på att få en rejäl knapp. Mellan dessa två ligger ännu en sjal i bellismönster. Garnet är det jag köpte i London för tusen år sedan (känns det som, se här), Silk blend från kvinnokooperativet Manos del Uruguay. Handfärgat och därmed vackert flammigt. Det är nog det mjukaste garn jag har stickat i. Den mörkgröna i silketweed ska få en rostfärgad tvilling och tillsammans ska de få flytta till mina fastrar. Längst upp till höger ser ni mitt galnaste och absolut snabbaste projekt. Knappt fyra timmar tog det att färdigställa den mössan. Åremössan heter modellen, och garnet är helt galet flerfärgat. Jag lär synas i vinter.

2 kommentarer:

  1. Vilken färgglad röra! Jag ska härma två grejer tror jag. Åremössan och den "rutiga" sjalen.

    SvaraRadera
  2. Härma på du! Båda var mycket roliga att sticka. Jag har tillverkat ytterligare två mössor sen sist.

    SvaraRadera