tisdag 23 oktober 2012

Some red ribbons



I somras tvättade och målade vi fasader. Plötsligt kände jag ett starkt behov av ett attans så snabbt projekt. När mörkret föll plockade jag fram en av ungarnas dragkampsfiltar från soffan som fått ett hål och blivit lite nött i kanterna av flitigt användande. Eftersom den som sagt är mycket omtyckt i kombination med att det är en bröllopspresent från Sarah här på bloggen och hennes familj var det helt klart läge för reparation.

Själva tanken med projektet var att allt skulle finnas hemma från start (inga rundor till måleributiker med färgkoder och penselfrågor). Så, i lådorna hittade jag detta röda band från Mattssons band, den legendariska affären på Kungsgatan i Stockholm, en handbroderad sydd spets som jag fyndat på Erikshjälpen i Spånga och en handvirkad spets som jag hittat i en antikaffär på en jobbresa till Mariefred. Fynd för några tior. Och på någon timme hade filten förvandlats, till en lika skön, men än mer personlig soffkompis.

1 kommentar:

  1. Kul att se att presenten fortfarande är i bruk och på sätt och vis är pånyttfödd!

    SvaraRadera