fredag 1 februari 2013

Hade kunnat bli favoriter


Nej, de här sockorna är tyvärr ett misslyckande. Allt gick fel. Om jag tänker på förhållandet resultat - tidsåtgång är skalan närmast logaritmisk. Massor av mer tid utan synligt bättre resultat, snarare tvärtom.

Vi behöver inte gå in på detaljer men skaften har ett litet påstickat häng i annat garn på baksidan och själva sockan är för vid. För att rätta till påsigheten, lade jag hoppfullt in dem i maskin för att de skulle tova ihop sig själva till rätt storlek. Nu känns de mer som garngummistövlar. Ja ja.


Av detta kan man lära sig att ett felbeslut ofta leder till ett annat felbeslut för att till slut bilda en hel kedja. Men jag säger som när jag var liten och gick runt i byn och sålde Landsbygdens jul: Bilderna är i alla fall fina.

2 kommentarer:

  1. Ja, bilderna är i alla fall fina. Härifrån syns inga fel. Underbara färger!

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia!
    Sjalen heter nu "Klippkort" Hör av dig till mig så jag får veta vad du önskar för garn och i vilken färg till din sjal.
    Allt gott fr. Lotta - Tant Kofta
    hej@tantkofta.se

    SvaraRadera