lördag 13 juli 2013

Nu ska jag inte frysa i vinter!






Två nya koftor har det blivit så nu har jag sammanlagt fem stycken hemvirkade koftor i garderoben.  
 
Den översta är från ett mönster från Garnstudio och virkad i Drops Baby Merino. Det var den kofta jag påbörjade först, men jag tröttnade på den och den låg i "träda" rätt länge innan jag tog tag och färdigställde den. Men nu är jag jättenöjd! Framstyckena behöver blockas lite mer, men sedan är den färdig för användning.
 
Den undre är också från ett mönster från Garnstudio virkad i Drops Eskimo. Den hade jag tänkt skulle bli sommarens projekt, men efter en dryg semestervecka var den färdigvirkad så nu får jag ge mig på andra utmaningar.


4 kommentarer:

  1. Verkligen fina! Gillar särskilt den med huvan. Vinter och kyla är ju inte direkt det man tänker på just nu, men de kommer att bli härliga att plocka fram i höst.

    SvaraRadera
  2. Vilken otrolig kofthastighet du har, både utom och inom semestern! Båda väldigt fina och personliga!

    SvaraRadera
  3. Hej! Så fina! Vilket nr är det på mönstret från Garnstudion till koftan med luva?
    Tacksam för svar.
    SveaG

    SvaraRadera
  4. Om jag förstår det rätt har den nr 97-1. Mönstret heter Cameron och här har du en länk om den fungerar:
    http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=97&d_id=1&lang=se

    Jag hittade den via en länk till deras engelska mönster, men det dyker inte upp när man söker bland de svenska av någon anledning...

    SvaraRadera