söndag 19 januari 2014

Blandad virkning

 



Dessa två tröjor virkade jag i somras från boken "Custom Crochet Sweaters" av Dora Ohrenstein. Garnet är Drops Cotton viscose. Den lila är förevigt förknippad med vår resa till Danmark och Legoland. Som tur var köpte jag förmycket garn till en första (den lila). Det visade sig att jag behövde göra den betydligt längre än i boken för att den skulle passa mina "kurvor".

 
Tre sjalar har jag hunnit med här under hösten också. Jag hittade mönsteret på internet. Tyvärr var det på typ koreanska, men jag tittade på bilderna och provade mig fram. Den rosa och den gröna är virkade i Drops Babyalpacka Silk. Den blå är virkad i ett garn som heter Tussah silk från Onion knit och som följde med mig hem från Syfestivalen i höstas. Den rosa var den första jag virkade och den blev sned och vind, men knyter man den på ett smart sätt så syns det inte ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar