torsdag 2 januari 2014

Tomten tar nya tag

Julafton, och även mellandagarna är visserligen över. Men än finns känslan av mycket jul kvar. Lediga dagar. Några flaskor glögg. Valnötter framför brasan. Vi på Garnglada prisar denna helg med ett tomtebroderi där vi fått låna bild från juntans bloggvägrare Madeleine.

Det ena efter det andra blir klart ur Madeleines hand och förra julen infann sig frågan vart man vänder sig för att få broderierna snyggt ramade. Jag kände till Mejans i Sundbyberg och tipsade om det.

Så blev det sommar och höst och jag är inte allt för ofta i Sundbyberg. Men en regnig novemberlördag stretade jag köpegatan fram mot glasögonaffären. Ett litet stopp vid Mejans skyltfönster finns ju alltid tid för och visst skulle det vara skönt att gå in och värma sig? Precis innanför dörren hör jag en mycket välbekant stämma diskutera inramningars detaljer och är det inte mycket riktigt Madeleine? Ett sådant sammanträffande tyckte vi båda och försökte med lust och iver inviga Mejan i förhistorien och i sannolikhetsberäkningen i att vi båda sällansundbybergare träffas hos just henne.

Hur som helst så fick jag sedan smakråd till glasögon och vi båda en härlig fika.

God fortsättning på det nya kreativa året 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar