tisdag 29 juli 2014

Dags för första ärmen

Jag vet inte vad som tagit åt mig men mitt i denna smått infernaliska sommarhetta har sticklusten kommit tillbaka. Får se hur länge den håller i sig.

Jag är egentligen sisådär halvnöjd med själva koftan: jag tror att den är aningen tajt. Och så har jag i vanlig ordning stickat lite ojämnt. Enfärgad slätstickning är skoningslös på det viset. Förhoppningsvis kan jag fixa till åtminstone passformen med blockningen och jag tycker att även maskorna brukar jämna till sig efter lite bearbetning i vatten.

Det har nu blivit dags för den första ärmen. Tant Kofta föreslår att man ska sticka med magic loop, en teknik som jag inte är jättevan vid men som jag tror ska funka. Jag har i alla fall klarat av de två första varven utan missöden.



2 kommentarer:

  1. Tack Nina. Lite suddig bild ser jag nu. Men nu är den ärmen färdig! Rätt taggad på att göra nästa, som du kan ana.

    SvaraRadera