söndag 28 juni 2015

Gröna löv


Jag skrev förut om mina älskade löv (här). Den här gamla godingen hade jag glömt. En kompis hade haft den hemma hos sig av olika anledningar och nu fick jag tillbaka den. Jag stickade den för något år sedan (minst!) och garnet är handfärgad merino från Uruguay. Jag var inte så förtjust i den spräckliga härvan när den dök upp i brevlådan men tänkte att har jag nu köpt det så är det bara att sticka. Som tur var hade jag även beställt en enfärgad härva i passande grön nyans och den funkade ju bra som kant. Jag är svag för löv - det vet ni nu - och för volanger. I den här kanten kombinerade jag dessa båda på fri hand och det blev riktigt bra tycker jag. Så skönt när allt plötsligt stämmer: garn, färg, mönster och form. Extra nöjd är jag över att jag fick till ett blad precis under sjalens mittmaskor.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar