söndag 7 mars 2010

Fäääärdig!

















Nu är jag färdig med en sjal som ska ingå i ett byte med svägerskan. Den var riktig seg att sticka i början med lååånga varv (började med 300 maskor) och entrådigt garn. Dessutom krånglade uppläggningskanten genom att bli stenhård. Sedan provade jag en annan uppläggningsmetod, och den fungerade jättebra. Jag hade lite svårt att släppa sjalen när den väl var färdigstickad, så jag virkade ett varv med fasta maskor runt, och sen ett varv med små luftmaskebågar runt uppläggningskanten. Eftersom jag tog in på varje varv på kanterna fick den en kul hornform. Det syns nog inte när den viras runt halsen. Kanten volangar sig lite också, sånt är jag svag för. Jag är ledsen över att korten är lite suddiga, hoppas ni ser ändå.

1 kommentar:

  1. Skönt att den är klar! Jag är ju lite sugen på att se den där ugglekudden....

    SvaraRadera