torsdag 4 mars 2010

Titta vad min mormor kan!

Jag kan inte låta bli att visa upp de här vantarna som jag just har fått av min mormor, 87 år. Jag fick ett par sådana för många år sedan, men så en dag när julstressen var som värst tappade jag bort den ena. Förtvivlad ringde jag till mormor för att bekänna. Hon tog det hela ganska lugnt (vilket inte jag gjorde), och se, två månader senare dimper dessa ner i mitt knä. Motivet är Kungsängsliljan, Upplands landskapsblomma. Mönstret finns i en bok med landskapsvantar som hon har. Visst är de fina!

3 kommentarer:

  1. Så otroligt vackra. Jag är imponerad av din mormor som kan sticka så smått i svart. Det brukar vara jobbigt för ögonen.

    SvaraRadera
  2. Oh så vackra! Sätt adresslappar i dom vet ja så kanske de kommer till rätta igen om de oturen skulle vara framme igen.

    SvaraRadera