torsdag 11 mars 2010

Två bonushalsdukar

- De ser ut som Odd Mollys, sa väninnans 15-åriga dotter när de var hemma hos oss på middag.
Jag blev jätteglad, eftersom jag gillar Odd Mollys stickade men kan tycka att de är lite "för mycket" jag och ändå inte stickade av mig. Men de här känner jag mig hemma i.
Själva halsdukarna är mosstickade i rest från ett tidigare koftprojekt.
Volangen på den gröna är i och för sig ett investerat bandgarn Giotto, men den vita har jag fått nästan gratis. Bambugarnet är fyndat för någon tia och räckte på metern till två lika långa volanger, utan att jag mätt. Jag kanske kan bli nämndemansmor, som vi säger på Öland när fläsket och kroppkakssmeten går precis jämnt upp.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara halsdukar - och så tekniskt avancerat att länka till ett tidigare inlägg. Stum av beundran :-o

    SvaraRadera
  3. ...och varför ligger ett minne kvar av min pinsamt felstavade kommentar kvar???

    SvaraRadera
  4. Verkligen jättefina! Och vad fint det är med grönt och lila ihop. Jag håller med Jenny om att det var fasligt tekniskt avancerat att länka sådär. Kan du hålla kurs ;o)?

    SvaraRadera