lördag 15 januari 2011

Maskrekord och lagarbete


Så här fin blev trekanten i min barndoms favoritfärger (och på den fronten har det inte hänt mycket). Jag växlade mellan slätstickning och omvänd slätstickning och fick den här underbara dragspelseffekten. Busenkelt, effektfullt och mycket roligt att sticka. Jag gillar ju volanger, och här blev det volang som heter duga. När jag maskade av hade jag 900 maskor. Mitt forna rekord på 380 (det som var så svårt att dela på två för att hitta mitten, om ni minns) är numera slaget med hästlängder.

Dessa lovikkavantar är resultatet av ett sant lagarbete: Cecilia beställde garn i butiken, jag köpte ut det, mormor stickade och mamma tovade, gjorde tofsar och broderade. Och visst blev de fina!

4 kommentarer:

  1. Fint med sant lagarbete. Vem ska använda skapelserna?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det härligt med lagarbete! Lovikkavantarna var till mig och P. De är enormt varma. P:s blev lite stora, så de ska tvättas lite ovarsamt.

    SvaraRadera
  4. Roligt att vara del i denna helhet. Jag gjorde den lilla insatsen kan man säga, när jag ändå hade vägarna förbi Mejans garn i Sundbyberg. Det finns inte så himla många vanliga garnaffärer kvar. De flesta kör specialare men denna är en rejäl en att återkomma till.

    SvaraRadera