söndag 27 mars 2011

Hallonröd och redan favorit























Innan snön helt försvunnit, lägger jag ut bilderna på denna kofta som varit ett långprojekt, mest beroende på virkfobi och väntan på rätta knappar. Knappkanten skulle enligt mönster virkas, men jag rundade det genom en stickad uddkant. Här modellar brorsdotter Anna.

Här har vi en kreativ söndag, lillson och jag, medan andra halvan av familjen är på fotbollscup. Knapparna hittade jag på Myrorna i Sundbyberg och de ser ut att vara från 40-talet. Ett mellanting av hallon och igelkott.

Mönster och garn kommer från Garnverket, som ligger på Hantverkargatan i mina favoritkvarter på Kungsholmen i Stockholm. Ekologiskt kabelgarn och jag gillar verkligen modellen, särskilt uddkanterna på ärmarna. Skulle jag sticka den igen, så kanske jag gör ärmarna lite kortare. Och det kanske blir så. Jag har redan varit och kollat in några nya möjliga färger.

3 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt när man sitter och pysslar tillsammans, var och en med sin favoritsysselsättning :-)
    Koftan är fantastiskt fin!

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Men vuxentröjor är ju litet projekt. Håller på med en till visning i affären. Phuuu snart klar.

    SvaraRadera
  3. Tänk att du har en pyssel-och garnaffär, Ingela! Så kul!

    SvaraRadera