lördag 21 januari 2012

Äntligen mössväder!

En sen födelsedagspresent är överlämnad. Sylvia valde själv det svarta garnet på en gemensam lunchrunda i hennes Gamla stan, colinette point five och modellen är från Nina Sagulins Sticka accessoarer.

Det här är tredje mössan jag gör. Jag har själv en rödbrokbusig färg, jag har gett bort en mörkgrönskimrande och nu en svart. Sticka 12 och de går fånigt snabbt att få klara.

Banden till Sylvia är många och dessutom är vi med i samma bokklubb. Till förra gången läste vi Spill av Sigrid Combüchen som frossar i textila detaljer från en syateljé och jag tycker det blev lite elegant oavsiktlig 30-talskänsla i den här bilden.

1 kommentar:

  1. Det här med mössor är faktiskt ganska kul. Jag pausar sjaltillverkningen ibland och lägger upp en mössa. Det är mer spännande - på gott och ont - än sjalar, för man vet aldrig riktigt hur det blir med storleken tycker jag.

    SvaraRadera