tisdag 31 januari 2012

Stickat glas?



Någon handmodell lär jag aldrig bli men jag kände att en hand var nödvändig. För vad har man ett stickat glas till??
Stickat har jag gjort med Palino Soft merino och mohair/silk. Stickor 3, virknål 3. Mönstret hittade jag här men jag lade upp 44 maskor (för mudden) som minskades till 42 vid avmaskning för att passa virkningens mönster. Jag skulle rekommendera att virka med större virknål än vad jag gjorde för den blev rätt snäv runt min relativt smala hand. Alternativt kanske lägga upp 48 maskor och öka till 49 när virkningen tar vid. (Virkmönstret är 7 maskor brett/långt)
Nu återstår bara nr 2... och den får nog vänta lite för nu har jag påbörjat en ny (samma mönster) i annat garn och i ny färg. Himla fin kommer den att bli!
Published with Blogger-droid v2.0.4

3 kommentarer:

  1. Länken till mönstret ska jag ordna. Det fungerade inte att lägga in den med telefonen.

    SvaraRadera
  2. Så vansinnigt vacker! Jag har en skvätt silkemohair, nu vet jag vad jag ska göra av den...

    SvaraRadera