onsdag 8 augusti 2012

Det ska vara vimplar i år ...

Igår var vi barnvakter, mina söner och jag. Passet startade vid 7, så halv sex slog klockan för killarna, som snabbt var på fötter, för nu väntade en dag med Ebba och Malcom. Småkusiner eller vad de nu är. Vi är inte så noga med titlar i vår familj. Särskilt inte om man kommit upp i sådana som morfars syster eller gammelfaster ... Izzilia, tycker jag räcker, kort och gott.


Att få morgongosa med en tvååring, köra vagn, leka i park och lekstuga, pyssla med världens pyssligaste femåring, knåda modellera, hålla koll på nappar och middagssovning var ett mysigt tillskott i sommarlovsfirandet.    
    





























Själv upptäcker jag att det finns tid för stickning i terrassens solsken. Kragen till en kofta har fått hänga med. En lite udda form på stickning. Så lyfter jag blicken mot Ebba och Malcoms härliga lekstuga. Och visst. Det är verkligen ett vimpelår i år ...

1 kommentar:

  1. Hej Cathrine jag såg att du hade frågat en fråga på min blogg. Jag tror att det skulle funka jättebra med kampes tvåtrådiga. Mönstret finns på ravelry så det är bara att följa min länk .
    Lycka till Ylva

    SvaraRadera