söndag 26 augusti 2012

Sommarens passapåväder

Många klagar över sommarens väder. Jag är inte en av dem. Kanske är jag onödigt positivt lagd men bara man räknade bort hela soldagar och fattade beslut timme för timme, så tycker jag utfallet blev fint. Här har jag en härlig halvtimme på vännernas Torö, nära Nynäshamn, medan några redan har givit sig av för att förbereda kvällens grillning.
 En häl på sommarhäll.
Och dessförinnan en sommarfika. Kaffe och melon, för alla smaker.
Och en liten båtutflykt. Ja, visst hällregnade det på väg hem dan efter, men just den här eftermiddagen är det lätt att vara sommarnöjd med.

1 kommentar:

  1. Det här var nog sommaren då man inte sa att "det var fint väder" utan att "det var uppehåll". Men man ska inte hänga upp sig alltför mycket på vädret. Passapåväder tycker jag var ett bra ord. Stickväder är ett annat.

    SvaraRadera