söndag 5 augusti 2012

Jahapp, nu var det nästan fullt igen

Som vanligt när det är sommar far det något konstigt i mig. Det är som om nu eller aldrig. "Det här garnet MÅSTE få följa med mig hem". Och eftersom det oftast är svårt att lägga upp en exakt plan för varje vackert garn så köper jag lite extra av allt. Således har mitt förråd fått sig en rejäl påfyllning, jag har nog så det räcker över nästa sommar också, men vi får väl se hur det blir med den saken. Om jag kan hålla mig nästa sommar.




Alla sommarens inköp har legat framme bredvid min stickfåtölj - stökigt värre - men igår tog jag mig samman och städade upp lite. Nya garner fick flytta i garnskåpet och så repade jag upp ett tråkigt projekt i vackert Manos-garn. Det får ingå i någon randning någon gång istället. Nu är skåpet rätt fullt. Bara att ösa ur, hela vintern lång. Och nu har jag belagt mig själv med inköpsförbud tills det har minskat rejält på hyllorna.

Vad jag stickar just nu? En hemlis och en grå-lila-grön sjal i tunt ylle och en socka. Hemlisen kommer på bild så snart den är överräckt. Mottagarens mamma riskerar nämligen att tjuvkika här.

2 kommentarer: