söndag 18 augusti 2013

Life on Sundays - på en söndag

Inte världens roligaste foto men befinner man sig i förkylningsdimma så blir det inte bättre än så här.

Hursomhelst så blev jag färdig med denna sjal med det vackra namnet Life on Sundays i morse. Mönstret finns på Ravelry (här) för nedladdning mot att man betalar en liten peng. Det tog mig en stund att komma underfund med de lyfta maskorna, men efter benägen hjälp från en som kan mer än jag kändes det plötsligt alldeles självklart. Jag har stickat i Malabrigo sock och det gick åt knappt ett hekto av varje färg. Färgerna? Precis så glada som jag ville ha dem. Jag har inte blockat den ännu, funderar på hur jag ska göra eftersom den ju inte har några naturliga spetsar jag kan sätta nålarna i. Jag har inga blockningsvajrar och är tveksam till om ens såna skulle lösa problemet. Förslag någon?
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar