fredag 23 augusti 2013

Sommarsjal

Ännu en sjal är klar. Den här heter Alexandra, och mönstret kommer från Ravelry. Det är min andra sjal stickad efter diagram, och nu har jag verkligen fattat galoppen. Har svårt att minnas varför jag tvekade så länge innan jag testade?

Enligt bilden på mönstret, ska det vara långa, tydliga spetsar längs kanten. Tror att jag avmaskade lite för hårt, trots att jag verkligen försökte sticka så löst jag kunde, för min kant är snarare lätt vågig.

Garnet är smootie, ett tunt, tunt yllegarn

2 kommentarer:

  1. Verkligen jättefin! Det där med avmaskning är lurigt. Har du provat fördröjd avmaskning? Kallas även elastisk avmaskning och gör i viss mån skäl för det namnet. http://www.sticka.org/_data/documents/2012/syfestival_2012/avmaskningarWorkshop.pdf

    SvaraRadera
  2. Tack! Ska nog testa det nästa gång. Nu följde jag mönstret, och där var det "vanlig" avmaskning.

    SvaraRadera