onsdag 7 augusti 2013

Tidsfördriv under turkiskt parasoll


"Sommar. Semester!" fick jag som autosvar när jag tjuvmailade en kollega idag hemifrån. Kärnfullt budskap som jag instämmer i. Vilken sommar vi har! Var man än kommer är folk överväldigade och njuter av stränder, varma nätter och lagoma dagar.


Vi började vår semester med att resa längs egeiska kusten i Turkiet, en fantastisk upplevelse på alla sätt. Just här i Kusadasi var det som varmast, runt 35 grader, så jag häckade i skuggan under parasoll, med bok, stickning och te som tidsfördriv. Härligt sådant.


Jag gillar den egeiska kusten. Kolla här. Visst ser det ut lite som Italien på 50-talet? Säger jag som varken varit i Italien eller på 50-talet.


Och här kommer leverans av badande son, som får skjuts av sin kusin Babak som nu bor i Turkiet.

Ja, här fanns verkligen tid för stickning! Jag återkommer med lite fler turkiska inlägg och mönstret till denna socka, som visade sig passa perfekt till en fot i storlek 40.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar