lördag 19 december 2009

Hallonrödrosa väst

Äntligen är västen färdig. Varm och skön i härlig ecoull color. Det gick över förväntan att sy sidsömmarna. Men den passar inte på mig. Jag blev helt nedröstad här hemma när jag drog på mig den, och jag håller nog med mina kritiker om att den visserligen sitter bra, men att det är inte riktigt min modell, som man brukar säga. Jag hoppas den hittar ett nytt hem snart. (Jag ser nu att det ser för ynkligt ut med den stackars huvudlösa provdockan med svart tröja knölig och bakochfram, men ni får koncentrera er på själva västen.)

6 kommentarer:

  1. Den ser jättesnygg ut!
    Jag skulle själv gärna vilja sticka en, men jag är inte så säker på att modellen passar mig heller. Vågar inte riktigt chansa.
    Hoppas att du hittar ett bra hem för den!

    SvaraRadera
  2. Verkligen jättesnygg! Men så är jag väldigt kär i färgen också. Tyvärr misstänker jag att det inte är min storlek, även om det skulle vara "min modell". Annars skulle jag köpa loss den.

    SvaraRadera
  3. Har pratat med en på jobbet, men om hon inte vill ha den så tar jag gärna med den på nästa junta så får du prova. Den måste ju få bo någonstans. Finessen med resåren i sidan är att det inte är så kinkigt med storleken så den kan mycket väl fungera på dig.

    SvaraRadera
  4. Och Cathrine, det här med modell: har jag med västen på juntan så kan du ju alltid prova den så du vet. Det är en fin modell, men inte "min". Och som sagt, jag provade med en slät topp under, kanske bättre med en skjorta, men se, skjorta, det är verkligen inte min modell. Jenny, hur fungerade den på din syster?

    SvaraRadera
  5. Har inte sett den live på systern, men enligt muntlig uppgift så är det hennes modell :-)

    SvaraRadera
  6. Är precis min modell och den används flitigt till både skjorta och polo :)

    SvaraRadera