söndag 6 december 2009

Inte bara tomteverkstad


Nej, det blir faktiskt lite annat också! De här benvärmarna lovade jag äldsta dottern någon gång i höstas. Efter ovanligt många vedermödor, dock varken blod, svett eller tårar, är de nu äntligen klara. De blev så pass bra att de fick sitta på under ett helt kalas - inomhus! Det tycker jag var ett bra betyg, för de är stickade i det tjocka yllegarnet Eskimo. Och så en glittertråd för flärdens skull. Det syns kanske inte på bilden, men jag har gjort snurror hela vägen. Fyra aviga och fyra räta, och så en snurra vart fjärde varv blev lagom tyckte jag (fritt efter ett dropsmönster där det skulle vara snurror bara längst upp, men det godkände inte dottern).

2 kommentarer:

  1. Hej på dig du! Lustigt, såg just att du har stickat en mössa i Wålberggarn. Precis vad jag la upp igår! Fast inte samma modell. Jag gör en rullkant, sen 4 r 1 a i ett par varv, sen blir det slätstickning för hela slanten. Tvekade mellan sticka 4 och 5, tog 4 för att gå över till 5 i slätstickningen. Vi får se hur det blir. Har repat upp en gång förut, och det gillade inte garnet, så nu vill det till att det blir bra. Men det är ju ett så underbart garn!

    SvaraRadera