söndag 10 januari 2010

Inte bara garn

Här har vi pyssel som mig veterligen inte har ett dugg med garn att göra, nämligen origami (japansk pappersvikningskonst). Vi gav äldsta dottern en instruktionsbok och papper i julklapp (tack för idén, Jenny), och hela familjen är fast! Det var rätt svårt i början, trots att boken heter Origami för barn, men efter ett tag lär man sig ett par standardvikningar och allt flyter på. Nu ska vi leta reda på lite större papper. Vem vet, kanske det går att vika en korg att lägga garnstumpar i?

3 kommentarer:

  1. Origami är nästan lika beroendeframkallande som garn. Men många papperspryttlar blir det. Har precis tömt tjejernas rum på en miljon, minst. De fick spara en eller två av varje sort ;-). Men de har en förmåga att föröka sig, så nästa vecka är de nog en miljon igen....

    SvaraRadera
  2. Får mig att önska att jag hade pyssliga barn också, men jag får nöjga mig med att bygga lego och tågbanor .-)

    SvaraRadera
  3. Än så länge, ja! Men du ska se att det kommer.

    SvaraRadera