onsdag 20 januari 2010

...och får jag lov att presentera....

....EN MÖSSA! Den här gången blev det en röd i Colinette one zero. Den flög upp till min syster i början på veckan och pryder nu hennes huvud.
Har räknat ut att jag har stickat åtta mössor senaste månaden. Tur att det är en kall och vintrig vinter så att jag får avsättning för dem.


Har beställning på ytterligare en mössa. Det är äldsta dottern som vill ha påfyllning i sitt förråd. Garn är inhandlat, så nu väntar jag bara på inspiration. Inte till stickningen, men till nystandet. Nån som känner sig manad att komma och nysta en härva garn?? Inte. Får väl göra det själv då...

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig rödfärg! Finfin!

    SvaraRadera
  2. Vilken mössfabrik! Kul att det blivit mode. Själv går jag och grunnar på hur jag ska få till en. Ser många uppslag på t-banan. Men det hinner nog bli vår innan jag satt ner foten.

    SvaraRadera