måndag 11 januari 2010

Och så mina Sarah-inspirerade skålar. Virkade i Drops Eskimo och maskintvättade i 40 grader. Jag var inte så förutseende som Sarah att jag tog några "före bilder". De gav definitivt mersmak och jag planerar att dessa ska få en liten matchande kompis som kan stå hemma på fönsterbrädan. Tovade skålar är mycket praktiska när man har småbarn eftersom de är okrossbara... Sedan tänke jag att det skulle vara praktiskt att ha några på lager: bara att fylla med godis eller något annat smaskigt och så har man en enkel, men fin present.

3 kommentarer:

  1. Hoppla, här tänkte man att det varit så tyst från dig på sista tiden - och så rasslar det bara till och du fyller hela blogen ;-) Härligt! Vilka fina grejor alltihop (allihop - ursäkta små amigurumisar)

    SvaraRadera
  2. Smart att ge bort dem med innehåll, så inte folk tror att man har gett dem alldeles för små mössor. Och vad fint när du gjorde dem lite smalare och högre, det kanske jag skulle prova nästa gång...

    SvaraRadera
  3. Nej, det är inte med virkningen lag legat på latsidan utan bloggandet. Det äe som om kameran går i idé under vintern när den inte får ta vackra sommarbilder och utan kamera - inget bloggande. Men jag lyckades väcka den tillslut.

    Jag improviserade formerna och hade väl egentligen tänkt att den smalare skulle vara lite lägre, men man kan inte få allt.

    SvaraRadera