söndag 21 juni 2009

Pläd...


Påbörjade en pläd här efter jul. Igår kväll satte jag mig ner och sorterade och gjorde ett "mönster" för hur jag ska randa den - igen. Gjorde samma sak när jag drog igång, men skrev naturligtvis inte upp hur jag tänkte, så det vara bara att börja om (inte med stickningen, men med tänket). Den här gången har jag allt på en lapp!

Min mamma har alltså en hel flyttkartong på vinden full med växtfärgat garn som hon och en väninna färgade i början på 80-talet. Där har det legat. Har tänkt i flera år att man skulle hitta på något av det. Finns inte en härva som är exakt lika nyans som en annan, så randa bör man... Nu ska jag som sagt sticka en pläd. (Har ju stickat några sjalar också...). Det är färgat med krapp, olika bad och på vitt och grått ylle. Solfjädersmönster på stickor nr 5.

2 kommentarer:

  1. Det spelar ingen roll hur du sorterar färgerna. Den kommer att bli gudomligt vacker hursom.
    Påminn mig när vi är hos mig nästa gång så ska jag vifta med pläden med de svampfärgade garnerna jag fått av mamma.

    SvaraRadera
  2. Den vill jag gärna se! :-)

    SvaraRadera