söndag 14 juni 2009

Stickning i raketfart

Den här började jag på i morse! Väldans fort det går med mohair och puddel på sticka 7. Speciellt när man sitter i en stuga och det spöregnar ute. Jag hade inga mannekänger hemma, så det blev till att lägga på golvet. Det ska bli en stor mysig sjal till svärmor. Jag tyckte det bruna var lite för beigt/rosa för mig (beställde utan att ha sett), men svärmor trodde på det. Och faktiskt, det ser riktigt bra ut ihop med svart mohair. Och så lite hålvarv emellanåt. Kul att sticka, lite knepigt med öglorna på puddelgarnet, men man vänjer sig.

2 kommentarer:

  1. Vet inte om det här med en blogg var en sån bra idé ;-). Man får ju bara en massa inspiration hela tiden ju...

    Jag vill hem,
    jag vill hem,
    jag vill hem och sticka!

    SvaraRadera
  2. Vi kanske får döpa om oss från Garnglada till Blogg-glada... ;-)

    SvaraRadera