torsdag 13 augusti 2009

Grannens garn fick ny färg

När vi kom hem från semestern hade våra grannar flyttat från sitt parhus. Kvar på vår trapp stod en kasse garn till mig. Det blev en nostalgisk vandring bland gamla Konsum- och Tempokassar och 70-talmelerat ullgarn.

Jag blev jätteglad för denna påfyllning, men kände att färgerna var lite grå. Som tur var hade jag i sommar hittat lite ullfärg på en bortglömd hylla på Ullcentrum i Borgholm (fem kronor) och kände hur färgningslusten började stiga i mig. Samma kväll bytte fyra nystan färg och nästa morgon blev det två färgbad till.


Så här såg det alltså ut från början. Lägg märke till den fantastiska kassloggan!



Och så här såg det ut nästa morgon när allt hänger på tork. Det blev fyra färgbad, med det tunna enfärgade som sista. Färgningslusten gör att jag nu studerar min garnsamling på ett helt nytt sätt. Vad är nästa potentiella förvandlingsobjekt?

2 kommentarer: